Life Advice

Pizza Margherita by Gennaro

2015.01.28. 10:00 | N.di | Szólj hozzá!
Pizza Margherita by Gennaro Tovább

Ígértem, hogy készítek olasz pizzát. Tegnap este sort kerítettem rá. Íme az eredmény. Gennaro pizzája szebb, de nem is hiszem, hogy nekem vele kellene vetekednem, vagy hogy bárkivel is kellene vetekednem. Magyarországon, magyar konyhában, így készül az olasz pizza.

(Ennél vékonyabban már egyébként képtelenség a pizzatésztát nyújtani :) bevallom, itt-ott ki is szakadt :) Talán 2 perccel hamarabb kivehettem volna,és akkor nem folyik ennyire szét a mozzarella. )

Gennaro videó receptje itt!

 

dsc_0575.jpg

A kész pizza

 

pizza_alapanyag.jpg

Az alapanyagok

 

Hozzávalók: (ez eredeti recepthez képest mindent feleztem. Ketten vagyunk, nekünk ennyi elég :) )

  1. 250 g liszt + amit a gyúrásnál még felvesz
  2. 1 tk. só
  3. negyed csomag friss élesztő (Gennaro szárított élesztőt használt.)
  4. 160 ml meleg víz

A feltéthez:

  • mozzarella
  • bazsalikom
  • paradicsom szósz (jelen esetben nálam konzerv hámozott paradicsom összeturmixolva sóval, borssal, friss bazsalikommal, kettő gerezd fokhagymával, és olívaolajjal. Ez Jamie Oliver recept :) )
  • kevés parmezán
  • olívaolaj

 

Elkészítés:

  • A lisztet kimérjük, hozzá tesszük a sót, és összekeverjük.
  • Az élesztőt feloldjuk a vízben, mehet a liszthez. Elkezdjük egyenlőre kevergetni, folyamatosan tesszük hozzá a lisztet amit még felvesz.
  • Majd mehet ki a deszkára, és gyúrjuk, dagasszuk ott tovább. Liszt továbbra is kell.
  • Majd ketté vágjuk. Elvileg 150g-os darabokat kellene kapni, az enyém 200g lett / darab :)
  • Kis golyókat formázunk, majd búzadarával meghintett tálcára rakjuk, tetejét  meghintjük kevés liszttel, és letakarva, szobahőmérsékleten 2 órán át pihentetjük. ( Ez rengeteg idő, tehát közben bármit csinálhatsz. Moshatsz, takaríthatsz, tanulhatsz a gyerekkel, sétáltathatod a kutyát, szeretkezhetsz, vagy akár lefuthatsz egy félmaratont :) )
  • Ha letelt az idő, kinyújtod, és mehetnek rá a feltétek.
  • Először a paradicsom szósz.
  • Majd megcsurgatjuk kevés olívaolajjal.
  • Reszelünk rá kevés parmezánt (sajnos ezt én most csak reszelve kaptam. Nem igazán szeretem így, de ez van, beértem ezzel is.)
  • Rászabkodjuk a mozzarellát, és a bazsalikomot.
  • És már mehet is be az előmelegített sütőbe.

A sütő:

250 fokra előmelegítettem hőlégkeverésen, ahogy javasolták. Majd áttettem alul-felül sütésre, és úgy tettem be a pizzát. 8 percig sütöttem.

+ javaslat:

Nick-name javasolta, hogy süssem elő a pizzalapot 5 percig. Nem tettem meg, de javaslom, hogy aki elkészíti ezt a receptet tegye meg. Süsse elő, és utána pakolja rá a feltétet, majd úgy menjen vissza a sütőbe, várja meg míg picit szétfolyik a mozzarella, és már veheti is ki :) Tényleg jobb lett volna úgy!

 

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr907116295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása