Life Advice

Chorizo kolbászos carbonara

2015.02.07. 22:30 | N.di | Szólj hozzá!
Chorizo kolbászos carbonara Tovább

Ma reggel 9-től este 6-ig iskolában voltam. (Egész napos statisztika előadás..... maradjunk annyiban, hogy este 5 körül a tanárunk 2 perces röhögőgörcsöt kapott, majd hozzá tette, ha látnánk azokat a tekinteteket, amik rá merednek, mi sem bírnánk abba hagyni a nevetés :). Szóval kicsit kikészültünk. Ő is, mi is :) De kitartottunk. Ő is, mi is :). )

A lényeg, hogy egész nap nem ettem normális kaját. Egy melegszendvicset nyomtam le futtában, egypár (4-5) kávéval. És vágytam valami főtt étel félére, de sokat nem akartam vacakolni vele.

Ezekre az esetekre vannak Jamie Oliver 15 perces kajái. Ami tényleg kész lett 15 perc alatt. Na jó, 17 perc alatt :). De nagyon finom végeredménnyel.

 

chorizos_teszta.jpg

 

Hozzávalók:

  • 320 g penne tészta
  • 70 g chorizo kolbász (nyugodtan mehet bele a sima magyar paraszt kolbász is :) )
  • 1 piros chili, felkarikázva (én mondjuk tabascot használtam, és a szószba tettem bele)
  • 1 nagyobb ág friss rozmaring levele, durván felaprítva
  • 3 gerezd fokhagyma
  • extra szűz olívaolaj
  • 1 doboz (140g) natúr joghurt
  • ½ citrom
  • 1 friss tojás
  • só, frissen őrölt bors

 

Elkészítés:

  • A tésztát forrón lobogó, sós vízbe rakjuk és az előírt idő alatt megfőzzük, nálam ez 9-10 perc volt. (Vízforralóval forralva jelentős időt meg tudunk spórolni.) A főzővízből tegyünk félre egy-két merőkanálnyit.
  • Közepes hőmérsékletre hevített serpenyőbe teszünk kevés olívaolajat, rádobjuk a kolbászt, a chilit (én nem), a rozmaringot, belenyomjuk a fokhagymát. Egyenletesen átpirítunk mindent.
  • A tojást felverjük a citromlével és a joghurttal. Kevés sót, borsot teszek bele. (és én ide teszem a tabascot is)
  • A serpenyőt levesszük a tűzről, majd összekeverjük a leszűrt tésztával, és a joghurtos szósszal, ha túl sűrűnek találjuk, a félretett főzővíz segítségével tudunk rajt lazítani. Ha kell még, ízesítsük.
  • Tálalás előtt én reszeltem rá friss vörös cheddar sajtot, és szórtam rá kevés aprított petrezselymet.

 

Köszönöm Jamie :)

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr917150703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása