Life Advice

Pizza karfiolból (gluténmentes)

2016.01.28. 07:00 | N.di | Szólj hozzá!
Pizza karfiolból (gluténmentes) Tovább

A hét teljen Bede Anna bűvöletében, készítsük el ismét egyik csodás receptjét. (Kisebb változtatás itt is volt. :) )

Sajnos egyre gyakoribb minden féle ételintolarencia, így az én ismerősi körömben is van aki küzd valamelyik változatával. Ő speciel gluténérzékenységgel. Régóta keresgéltem olyan pizza recepteket, (mert azt nagyon szereti), ami nem árt a gyomrának. Azonban a legtöbbjüket túlbonyolították. De akkor jött Anna, és én azonnal gyűrtem össze az összes eddig talált receptet. Mivel az Ő általa kreált pizza maga a csoda. Én alapból nem rajongok a karfiolért. Meg-meg eszem, de húzom a szám. De ezt a pizzát imádtam. Pedig érezni bent a karfiolt. Nagyon is. Mégsem zavaró. Elkészítése egyszerű, mosogatni sem kell sokat, a diétába is belefér, mi kell még :)

 

dsc_0078_2.jpg

 

Hozzávalók:

  • 250 – 350g karfiol (kisebb darab)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 100 g mozzarella
  • 1 kk. só
  • 1 kk oregánó
  • 1 tojás
  • 1 ek. kukoricaliszt

Feltét:

  • 100 ml paradicsompüré (én pestot használtam)
  • 1 gerezd fokhagyma lereszelve
  • fél fej lilahagyma vékonyra szelve
  • 5 – 6 db mini mozzarella félbe vágva
  • olajbogyó (aki szereti, én nem, így nálam kimaradt)
  • tabasco ízlés szerint
  • 10 – 15 levél friss bazsalikom
  • pár darab koktélparadicsom félbe vágva
  • egy maréknyi bármilyen sajt lereszelve
  • frissen őrölt bors
  • oregánó

 

Elkészítés:

  • A sütőt melegítsük elő 180°C-ra.
  • A karfiolt robotgépben aprítsuk fel a fokhagymával együtt, amennyire csak lehet. Majd mehet hozzá a mozzarella, azzal is aprítsuk, végül mehet a tojás, a só és az oregánó. Azzal is pörgessük át párszor a robotgépben.
  • Majd öntsük ki egy tálba, és keverjük össze alaposan.

 

vegapizza_1.jpg

 

  • Egy sütőpapírral bélelt tepsire szórjuk rá a kukoricalisztet, majd mehet rá a massza. Egy evőkanál segítségével formázzuk kör alakká. Nagyjából 20-25 cm átmérőjűre.
  • Süssük 25-30 percig, míg aranybarna nem lesz.
  • Közben a paradicsompürét keverjük össze a fokhagymával, az oregánóval, a tabascoval, a sóval és a borssal.
  • A megsütött alapra kenjük rá a paradicsomos szószt, majd mehetnek fel rá a feltétek.

 

vegapizza_2.jpg

 

  • Rászórjuk a sajtot, ami a meleg hatására azonnal rá is olvad. Mehet a lilahagyma, a paradicsom, és a mozzarella is. (És az olajbogyó annál, aki szereti.) Valamint ne felejtsük el a bazsalikom levelet sem. (Tegyünk félre pár darabot díszítéshez.)
  • Majd süssük további 5-8 percig, amíg a mozzarella szépen ráolvad.

 

Azt nem mondom, hogy baromi egyszerűen emeltem át sütés után tálra, de meg lehet oldani :)

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr168323772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása