Life Advice

Almarózsa

2016.04.26. 07:00 | N.di | Szólj hozzá!
Almarózsa Tovább

Besűrűsödtek körülöttem a dolgok, mint az utóbbi pár év ezen időszakában szokott. Így sajnos a konyha körül csak villámléptekben tudtam közlekedni, (illetve még egy hónap erről fog szólni), de most túl vagyok egy elképesztően erőltetett 3 héten, így vasárnap kicsit lazítani akartam a konyhám megnyugtató közelségében, viszont olyan nagyon sok időm még sem akadt. Így gyorsan kellett valami nagyon finom desszertet gyártanom, ami mellette még baromi mutatós is, hogy a lelkem mellett picit a szemem is gyönyörködhessen :) :) :)

Már pár éve elkészítettem ezt a mutatós desszertet, és akkor is nagy sikert aratott. Most ismét előkotortam a receptet, amit most veletek is megosztok. Gyors, egyszerű, látványos, és Isteni finom!!!

 

dsc_0540_2.jpg

 

Hozzávalók:

  • 1 cs. készen kapható leveles tészta (én Aldisat választottam. Aki akarja el is készítheti maga a tésztát, de itt most gyorsan kellett finomat :) )
  • 2 db piros! héjú alma
  • 2 ek. sárgabarack lekvár
  • fél citrom
  • fahéj
  • porcukor (a végén a szóráshoz)

 

Elkészítés:

  • Az almákat felvágjuk baromi vékony szeletekre. (Na itt kell vigyázni a kezünkre, nekem nem sikerült :D ) 
  • Félbevágjuk a szeleteket, ami nem kell bele, azt kivágjuk.
  • Beletesszük egy tálba, ráfacsarjuk a fél citrom levét, majd öntünk rá annyi forró vizet, hogy ellepje. 1-2 percig benne hagyjuk, hogy kellően megpuhuljon. Majd leszűrjük. LECSÖPÖGTETJÜK!!! Fontos, mert egyébként eláztatja a tésztát.

 

rozsa1.jpg

  • Fogjuk a kész tésztalapot, ami az Aldi esetében sütőpapíron volt rajt, így még egyszerűbb volt vele dolgozni. Kitekerjük. Én 12 részre osztottam, keresztbe vágva. Lehet vastagabbra, a méret nem szabott, ki mekkora rózsákat akar. 
  • A csíkokat megkenjük a lekvárral, amit előtte kevés vízzel hígítottunk majd mikróban kicsit felmelegítettünk. (Aki nem mikró párti, az ne ott melegítse.)
  • Az almákat átfedésben a tésztára helyezzük, úgy, hogy kb. feléig, 3/4-éig érjen. Megszórjuk fahéjjal. Majd ráhatjuk a tésztát. 

 

rozsa2.jpg

  • Feltekerjük, majd egy muffinpapírral bélelt muffin formába helyezzük. (De aki nem a papíros típus - és szeret mosogatni - az vajjal kenje ki a mélyedéseket.)
  • Így járunk el mindegyik rózsával.
  • Majd mehet sütkérezni, előmelegített sütőbe 175 fokra, kb. 30 perce. (én kb. 25 percig sütöttem alul-felül sütéssel, majd az utolsó 5 perce légkeverésre tettem)
  • Ha kész, porcukorral meghintve tálaljuk.

 

Jó munkát hozzá :)

(Aki a maga által készített tésztát részesíti előnyben, annak itt egy recept hozzá :) )

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr878663474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása