Life Advice

Mákos guba, vaníliasodóval

2016.10.17. 07:00 | N.di | Szólj hozzá!
Mákos guba, vaníliasodóval Tovább

Kedvesem valamelyik nap közölte, hogy bár nagyon szereti amiket főzök neki, mégis vágyna valami igazán magyaros ételre, ami lehetőleg édes legyen. Szerencsére meg is nevezte. Baromi rég evett már mákos gubát. Ő nagyon szereti a mákot, én kevésbé, igazából csak karácsonykor szoktam csinálni neki bejglit. Az, hogy igazán rég evett mákos gubát az kb. 10 évben mérhető alaphangon, hiszen 9 és fél éve vagyunk együtt, de én még nem csináltam.... soha.... Szóval, ígéretet tettem neki, hogy a másnapi ebéd az lesz :)

Sok receptet végig böngésztem, és ezek keveréséből állítottam össze az enyémet. Hogy milyen lett? Egyedül, 2 nap alatt bevágott egy jénaival :)

Nem kell ennél nagyobb elismerés :)

Mivel kalácsból készítettem, küllemre nem lett elegánsan szép, viszont ízre felülmúlhatatlan.  

 

14720632_668981633257330_7587153903407082961_n.jpg

 

Hozzávalók:

Guba:

  • 400-450 g kalács (ilyen kiszerelésben volt a boltban. Hogy miért nem kifliből készítettem? Mert a boltban kapható vacak, ezért meg most nem akartam elkészíteni a saját kiflimet)
  • 450 ml tej
  • 1 db vaníliarúd
  • 40 g vaj + a jénaihoz kevés
  • 100 g darált mák
  • 100 g porcukor
  • 4 evőkanál méz (én akácot használtam)
  • 1 ek narancslekvár
  • kevés őrölt szegfűszeg
  • 2 tojásfehérje

Sodó:

  • 2 db tojássárgája
  • 3 ek cukor
  • 1 csapott ek liszt
  • 5 dl tej
  • 1 csomag vaníliás cukor

 

Elkészítés:

Guba:

  • Egy kb. 25*15 cm-es magasabb jénait kivajazunk, és előmelegítjük a sütőt 175 fokra.
  • A kalácsot felszeljük, nagyobb darabokra tépdeljük, és egy nagy tálba tesszük.
  • A narancslekvárt egy edénybe tesszük, elkezdjük melegíteni, és amikor már folyik, hozzáöntjük a tejet, amibe beletesszük a darabolt vajat és a vaníliarúd kikapart belsejét, héját is, valamint a mézet és felforraljuk.
  • Ha felforrt, kivesszük belőle a vaníliarudat, majd leforrázzuk vele a kalácsot, jól átforgatjuk, de azért viszonylag óvatosan, hogy egyenletesen szívja be.
  • Egy tálban összekeverjük a darált mákot, a porcukort, és az őrölt szegfűszeget.
  • Ezután a keveréket a kalácsra szórjuk, és jól átkeverjük vele. Óvatosan persze.
  • A legvégén keményre felverjük a tojásfehérjét és lazán elvegyítjük a mákos gubával.
  • A kész gubát a tepsibe tesszük, és megpirítjuk a tetejét (hőlégkeverés nélkül kb. 15 perc) .
  • Majd ekkor még egyszer átforgatjuk, és még tovább sütjük 5-7 percig.

Sodó:

  • Keverjük ki a tojások sárgáját a cukorral és a vaníliás cukorral.
  • Ha már kicsit habos, adjuk hozzá a lisztet. Ismét alaposan keverjük el, majd folyamatosan öntsük hozzá a tejet, nehogy csomós legyen.
  • Gőz fölött, kevergetve sűrítsük be.

 

A kész gubát melegen tálaljuk a sodóval.

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr1511813143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása