Life Advice

Mini Croissant - házi, hajtogatott vajas tésztából

2015.03.05. 10:00 | N.di | Szólj hozzá!
Mini Croissant - házi, hajtogatott vajas tésztából Tovább

Először is. Nem nehéz! Én is azt gondoltam, hogy az, de mégsem :) Csak időigényes! De megéri!!!

 

Sikerült egy szabadnapot kiadnom magamnak :) Szigorúan a tanulás érdekében!!! Na de közben kell ugye egy kis pihenés, hogy meg tudjam emészteni az eddig megtanult anyagot! Ezt meg ugye mindig pihentetni kell pár órát, addig lehet folytatni a félbehagyott tevékenységeket!

 

Szóval jöjjön a recept! :)

 

dsc_0734.jpg

 

Hozzávalók:

  • 35 dkg finomliszt
  • 25 dkg vaj
  • 3 dkg élesztő
  • 2 dl tej (hideg)
  • 2 dkg kristálycukor
  • 1 ek. méz
  • 2 kk. só
  • 1 fél citrom leve

Belsejébe:

  • bármit lehet tenni bele. Én felét üresen hagytam, felébe nutellát (hamis nutellát, lidlben vett :) ) tettem.

Tetejére:

  • tojás

 

Találtam olyan receptet is, amiben nem volt élesztő, de nekem ez volt a legszimpatikusabb. Jól választottam :)

 

dsc_0746.jpg

 

Elkészítés:

  • 6 dkg lisztet a citromlével és a vajjal alaposan összegyúrunk, majd ha már kellően kézmeleg, egy kb. 15 x 20-as téglalapot formázunk belőle. Majd ezt hűtőbe tesszük, míg elkészül a tésztánk.
  • Simára keverjük a tejet, a cukrot, a mézet és az élesztőt, majd a maradék liszthez hozzáadva, és elvegyítve benne a sót, sima tésztává gyúrjuk. Ha jól kidolgoztuk, lisztezett deszkán akkorára nyújtjuk, hogy a vajas téglát a közepére helyezve mindkét oldalról rá tudjuk hajtani a tésztát. 
  • Tehát a vajas téglát a tészta közepére helyezzük, és két oldalról ráhajtjuk a tésztát. ( 2-2 centi másik irányban is maradjon, így nyújtás közben lesz helye a vajnak, és nem fog kinyomódni a tésztából. - itt nem fényképeztem, mert lusta voltam kezet mosni :) )
  • Ezután kinyújtjuk a tésztát, a hosszabbik oldala legyen felénk és szemmel 3 részre osztjuk, a két szélső tésztarészt a középsőre hajtjuk, ez a szimpla hajtás. Majd 90 fokkal elfordítjuk a tésztát, és újra kinyújtjuk. Ismét a hosszabbik oldala legyen felénk.
  • Most szemmel 4 részre osztjuk a tésztát, a szélsőket behajtjuk, majd azokat, mint egy könyvet, egymásra hajtjuk, ez a dupla hajtás.
  • Ezután fél órára visszatesszük a hűtőbe, majd megismételjük először a szimpla, majd utána a dupla hajtogatást, és 3 órára nedves konyharuhával letakarva ismét visszatesszük a hűtőbe pihenni. (Valaki 3* csinálja meg a hajtogatást, én beértem a 2-vel is.)
  • Az idő leteltével, fél cm vastagra nyújtjuk a tésztát, ismét a hosszabbik fele legyen felénk, ketté vágjuk, majd képen látható módon feldaraboljuk.
  • Az így kapott háromszögeken még kicsit átmegyünk a sodrófával, majd a szélesebb irányból feltekerjük. (Ha töltjük, akkor a tekerés előtt ki mit szeretne, egy evőkanállal tegyen bele :) )
  • Sütőpapíros tepsire tesszük, tojással megkenjük a tetejét. 15-20 percig meleg helyen kelesztjük. (Én a 30 fokra melegített sütőbe tettem.) 190 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütéssel kb. 15 perc alatt aranybarnára sütjük.

 

Ehetjük magában, ehetjük szendvicsként, minden hogyan szenzációsan finom!!!

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr727242481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása