Life Advice

Narancsos kölestorta

2018.02.28. 10:30 | N.di | Szólj hozzá!
Narancsos kölestorta Tovább

Az Amikor az ember úgy dönt, hogy vesz egy irányváltást, és eloldalaz az egészséges táplálkozás felé, azt hisszük, hogy akkor innentől kezdve minden földi jóról le kell mondanunk. Pedig ez koránt sincs így. Csak más alapanyaghoz kell nyúlnunk. Ami visszaadja ugyan azt az élményt, mint bármelyik más étel, jelen esetben desszert, csak az összetétele miatt, nem kell, hogy bűntudatunk legyen, valamint a gyomrunkat sem terheljük meg felesleges anyagokkal.

Ez a desszert könnyen elkészíthető, és egy igazán fenomenális ízorgiát okoz a szánkban :)

 

img-0965.JPG

 

Hozzávalók:

  • 100 g köles
  • 250 ml frissen facsart narancslé (nekem 3 nagyobb narancsból lett meg a mennyiség)
  • 5 ek eritrit
  • 1 tojás
  • 1 púpozott ek kölesliszt vagy zabliszt, vagy rizsliszt vagy.... ami van otthon ami ezeknek a kategóriájába belefér. Én pl. Szafi CH csökkentett süteménylisztet használtam.
  • fél tk sütőport. (A Szafi liszthez nem kell.)
  • csipet só
  • 1 marék mandula a dísztítéshez
  • + 1 narancs vékonyan felszelve, majd félbevágva.
  • 18 centis tortaforma kókuszolajjal kikenve

 

Elkészítés:

  • A kölest puhára főzöm a narancslével és a 2 ek. eritrittel. Kb. fél óra. A 250 ml narancslé nem lesz elég, mert azt fokozatosan fel fogja venni. 3*50 ml vízzel öntöttem fel még a fél óra főzés alatt. Nekem még ennyit vett fel. Gyakorlatilag úgy járunk el, mintha rizottót készítenénk.
  • Ha puha, félretesszük kihűlni. 
  • A tojást habosra verem 3 ek. eritrittel és a csipet sóval. Jó levegős, laza állagot kell, hogy kapjunk. Szinben már szinte fehéret.
  • Majd óvatosan beleforgattam a lisztet, és végül alaposan összedolgoztam a kihűlt narancsos kölessel.
  • Az egészet egy 18 centis, kókuszolajjal kikent tortaformába öntöttem, a tetejét narancsszeletekkel díszítettem, és megszórtam mandulával.
  • Kb. 160 fokos sütőben 50 perc alatt megsütöttem.

 

Díszítésként meglocsoltam kevés kakaó öntettel.

Már kész is a bántudat nélküli, nagyon finom desszert. :)

Az alapvető ötletért ezer köszönet @Barbillanak :) Kövessétek Instán. És engem is :D

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr3213704584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villám.ló.láng.nyelv 2018.03.01. 09:52:09

Nagyon ügyes vagy, szép is a mű, de ez messze van az egészségestől. Pl. megnézted mennyi a köles GI értéke?

Rámondani valamire, hogy egészséges, az nagy felelősség. Ez a süti inkább trendi...

N.di 2018.03.01. 10:15:09

@villám.ló.láng.nyelv:

Mivel Sport táplálkozást tant (is) tanulok - igaz egyenlőre saját magamat okosítom könyvekből, mert a tanfolyam áprilisban fog kezdődni.- ezért én ilyen szempontból vizsgálom a táplálkozást és az alapanyagokat. Nem minden a GI érték :) Fontos!!! hogy lassan felszívódó szénhidrát.

Köles élettani hatásai:
A köles számos pozitív hatással lehet szervezetünkre, íme néhány ezek közül, ami minket közvetlenül érint:
visszaállítja a sav-bázis egyensúlyt, mely gyakran stressz hatására, túlzásba vitt diéta vagy magas húsfogyasztás miatt, valamint rendszeres dohányzás következtében bomlik fel – már persze aki foglalkozik ezzel a kérdéssel, mert máig vitatott, hogy mekkora valós jelentőséggel bír
segít helyreállítani az emésztést
gyulladáscsökkentő a magas mangántartalomnak köszönhetően
mikrotápanyag tartalmánál fogva erősíti az immunrendszert.

Általános egészségi állapotra gyakorolt további hatásai:
candida betegek diétájában fontos szerepet tölt be a köles, mely megakadályozza, hogy a tápcsatornába megtelepedett gombák elszaporodjanak
megvéd a fogszuvasodástól, erősíti a látást, késlelteti az öregedést
rendszeres fogyasztásával csökkenthető a daganatos betegségek kockázata
csökkenti a vér koleszterinszintjét
Felhasználása

A köles tápanyagtartalma
100g köles 73g szénhidrátot, 11g fehérjét, és 4g zsírt tartalmaz. A benne található fehérjék biológiai értéke közepes, mint minden gabonáé.
Nyilvánvalóan elsősorban szénhidrátforrásként tekinthetünk rá.
A megfőzött köles glikémiás indexe közel azonos a fehér rizsével. Azonban nem elhanyagolható tény a kölesnek a szervezet sav-bázis egyensúlyára gyakorolt hatása. A kölest hagyományosan lúgosító hatású ételként ismerik, ami egy olyan húsevő közösségben, mint a miénk, nem utolsó tényező.