Life Advice

Oreo keksz házilag

2015.11.11. 06:30 | N.di | Szólj hozzá!
Oreo keksz házilag Tovább

Az új mániám az oreo keksz. Olyannyira, hogy minap Édesanyám megkérdezte mikor hazalátogattam, hogy mit kérek karácsonyra. Mondtam neki, hogy egy karton oreo kekszben kiegyezünk :) Nem hiszem, hogy komolyan vette a választ. Pedig...... :) Na mindegy :)

Viszont blogger társam és jó barátom, aki Ausztriában dolgozik, meglepett egy dupla krémes oreoval. Persze pont a diétám közepén, de egy hős voltam, nem nyúltam hozzá. Azonban ahogy letelt, rávetettem magam, és pillanatok alatt felfaltam az egész doboz kekszet. Majd elmentem boltba, és vettem még egy dobozzal, ahol szembesültem azzal, hogy ez bizony nem is annyira az olcsó kategória. Szóval muszáj volt kutakodnom, hogy itthon is el tudjam készíteni. Úgy gondolom tökéletes receptet találtam, itt ott átdolgoztam, és kialakult a perfekt házi oreo. 

Imádom. Egy nagyon omlós, kellemesen krémes kekszet kaptam, és jóval pénztárcakímélőbb, mint a bolti változat :)

 

dsc_0245_masolata.jpg

 

Hozzávalók:

A kekszhez:

  • 22,5 dkg liszt
  • 12,5 dkg holland kakaó
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 12,5 dkg porcukor
  • 12,5 dkg vaj v. margarin olvasztva
  • 1 db tojás
  • csipetnyi só
  • 2-3 ek tej


A krémhez:

  • 5 dkg vaj v. margarin olvasztva
  • 25 dkg porcukor
  • 8 ek tejszín
  • 2 kis kupaknyi vanília aroma (de dolgozhatunk egy vanília kikapart magjával is)

 

Elkészítés:

  • Kezdjük a krémmel, mert azt picit hűteni kell.
  • A vajat habosra keverjük a porcukorral és a vaníliával. Kanalanként hozzákeverjük a tejszínt, még pár percig habosítjuk, majd a krémet a hűtőbe tesszük. 
  • A vajat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojást is. 
  • A lisztet összekeverjük a kakaóval, a szódabikarbónával, a sütőporral, valamint a sóval, hozzáadjuk a vajas-cukros-tojásos keverékhez, és addig keverjük, amíg sima, egynemű, fényes tészta szerűvé áll össze. Picit még lazítjuk 2-3 ek tejjel, hogy könnyen kezelhető és formázható legyen.
  • A sütőt 160 fokra előmelegítjük. 

 

oreo.jpg

 

  • A tésztát több darabba vágjuk, majd kisebb adagokban keksz vastagságúra nyújtjuk. (kicsit törik a tészta, óvatosan kell bánni vele)
  • 5 cm-es pogácsaszaggatóval kiszúrjuk. 
  • Sütőpapíros lemezre rakosgatjuk, és kb. 7 perc alatt készre sütjük. (Nem kell jobban megsütni, mert akkor kiszárad. A sütőből kivéve még puha, de amikor kihűl, király lesz.) 
  • A krémet kivesszük a hűtőből, és 1 teáskanálnyi krémet teszünk a kihűlt keksz egyik felére, majd ráteszünk egy másik kekszet és finoman addig nyomjuk őket egymáshoz, amíg a krém eléri a kekszek széleit. 
  • Fél órára a kész kekszeket hűtőbe tesszük (amíg a krém megszilárdul), és már falhatjuk is. 
  • Kb. 30 darab keksz lesz belőle.

 

Kávé, tea tökéletes kísérője, de délutáni nasinak tanulás, vagy akár egy jó könyv mellé is baromi jó.

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr128069064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.11.12. 06:51:32

Az Oreo koruli hypeot nem ertem, ettem mar eleget eletemben, deep fried Oreo-t is, na nekem nem lett a kedvencem. Ennyit tudnak? Persze a USA-ben elso dolgok koze tartozott bevasarolni es bezabalni, de csak mert akkor meg Magyarorszagon nem volt elerheto. Nem voltam elajulva tole.

miyagawa 2015.11.12. 08:49:03

Hízókúrához biztos kiváló, főleg egy dobozzal egyszerre elfogyasztva. Kiszámoltad már a kalóriatartalmát?

Sassika 2015.11.12. 10:48:57

Én kiszámoltam:

Összes kalória: 4164 kcal

100 gramm tápértéke:
kcal: 392.99
fehérje: 7.03
szénhidrát: 56.23
zsír: 17.61

Egy keksz tápértéke:
kcal: 137.55
fehérje: 2.46
szénhidrát: 19.68
zsír: 6.16

nagyfavor 2015.11.12. 11:06:33

Nem értem a hypeot az Oreo körül. Kőkemény és kicsit ízetlen a krémmel együtt. (Utóbbi még nem lenne akkora probléma, mert ízlések és pofofonok különböznek. Viszont, hogy miért jó, hogy ennyire betonszerű az rejtély számomra.) A pilóta keksz is lehetne omlósabb, de még mindig klasszisokkal jobb.

segar 2015.11.12. 14:14:02

Hát szvsz ez az Oreo nem finom. Valószínűleg a vegyszereken (margarin, ízfokozók, bpa, színezők és aromák stb.) élők szájában lesz valami ebből "finom".
___
Szerintem is kőkemény, ráadásul úgy íztelen, hogy csak a cukor üvölt belőle. Ja és ez is tele van vegyi anyagokkal, és eleve veszélyes dolgokkal. A házi változat jobb (bár az is felkaristolhatja a gyengébbek egészségét, ugyebár).
___
A Pilótát meg mindenki saját felelősségére fogyasztja, amióta megváltoztatták a receptet (nem is tudtad...). De még így is ÓRIÁS a Pilótakeksz ehhez a semmilyen Oreo-hoz képest. :|
süti beállítások módosítása