Life Advice

Kíméletes Hamburger

2017.11.29. 07:00 | N.di | Szólj hozzá!
Kíméletes Hamburger Tovább

Nem egyszer említettem már, hogy a gyors kaják és én jóban vagyunk. Nagyon. Azonban az utóbbi időben sokkal jobban megfontolom, hogy mikor mit eszem, és figyelek arra, hogy az ne csak tápláló, hanem némiképp alakbarát is legyen. De szerencsére vannak a Pékfivérek, akik - úgymond - a segítségemre siettek. Az Ő hamburgerüket formáltam az én ízlésemre. Az elkészítése nem bonyolult, az íze felülmúlhatatlan. Fölényesen nyeri a hamburgercsatát ez a változat.

 

img-0674.JPG

 

Hozzávalók:

Zsemle:

  • 250 g teljes kiőrlésű kenyérliszt
  • 1 ek zsír (én kókuszolajat használtam)
  • 1 tk szárított élesztő
  • 1 kk só
  • kb. 100-150 ml langyos víz (ezt lassan kell hozzáadni. Minden liszt más. Én először 50 ml adtam hozzá, aztán folyamatosan növeltem a mennyiséget. Ha nem áll össze a tészta, akkor mindig egy picit adunk a vízből. Ha túl laza lesz, keverhetünk hozzá még a lisztből. Nem kell megijedni, nem lesz baja :) )
  • 1 tojás (a kenéshez)

Hús:

  • 500 g darált marha hús
  • 3 vöröshagyma vékonyan szelve, pirítva
  • 2 tk angol mustár
  • 1 szál rozmaring levele aprítva
  • só, bors ízlés szerint
  • 4 tojás

Szósz:

  • 1 marék petrezselyem aprítva
  • 4 ek natúr joghurt (nálam laktóz mentes az érzékenységem miatt)
  • 2 ek BBQ szósz
  • pár csepp tabasco
  • 3 csemegebubi aprítva (vagy reszelve, kit mennyire zavarnak a darabok)
  • fél chili aprítva (mag nélkül)
  • fél citrom leve
  • só, bors

Összeállításhoz:

  • saláta, paradicsom, sajt (a legjobb a sárga cheddar, de itt is él az ízlések és pofonok elv)

 

Elkészítés:

  • A zsemle hozzávalóit a víz kivételével egy keverőtálba teszem, és lassan adagolva hozzá a vizet, puha, rugalmas tésztává gyúrom. Meleg helyen kelesztem (nekem 45 perc elég volt)
  • Pihentetés után 4 részre osztom, és gömbölyded formákat görgetek belőle. Lekenem tojás sárgával, vágok neki 6 csúcsot, hogy korona alakja legyen (természetesen ez elhagyható, csak így baromi jól mutat :) ). 20 percig folpack alatt pihentetem.
  • Ezután 200 fokos sütőben 12 perc alatt megsütöm.
  • A húspogácsákhoz a darált marhát összekeverek minden alkatrészével. ( A tojás itt nem kerül bele, arra később lesz szükség) 4 felé veszem, és a tenyerem segítségével formás pogácsákat készítek. Majd óvatosan egy nagyobbacska lyukat nyomok a közepébe. 15 percig pihentetem.
  • Pihi után serpenyőben kevés olajat hevítek (kb fél-egy centi). Néhány percig, amíg szép színt kap a pogácsa, sütöm az egyik felét, majd megfordítom óvatosan. Ekkor a közepébe mindegyiknek egy tojást pottyantok. Így is sütöm néhány percig, majd a 200 fokos sütőbe teszem 2-3 percre. 

 

22549598_10155957216809301_3031221105779716192_n.jpg

 

  • Addig összedobom a szószt, ami baromi egyszerű. A felsorolt alkatrészeket egy tálban jó alaposan összekutyulom :).
  • Jöhet az összeállítás.
  • A zsemléket félbevágom, és picit lepirítom őket, hogy a szósz ne áztassa szét. Ha ez meg van, jöhet a torony építés.
  • Zsemle - szósz - saláta - húspogácsa - sajt - paradicsomkarika - szósz - zsemle.

 

Brutál!!! :)

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr9013277709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Willkommenskultur 2017.11.29. 16:47:38

taplalo es alakbarat

baratod a tornaterem, akkor ehecc amit akarsz

N.di 2017.11.29. 21:57:33

@Willkommenskultur: 172 centi vagyok 60 kilóval :) Nincs gond az alakkal, heti 3szor sportolok :) (nyáron 5ször) De szeretek odafigyelni a táplálkozásra, és mindenkinek ezt javaslom :);)
süti beállítások módosítása