Life Advice

házi pizza NEM :) olaszosan

2015.01.22. 13:30 | N.di | Szólj hozzá!
házi pizza NEM :) olaszosan Tovább

Rajongok az olasz konyháért. Tésztát tésztával! Pizzát, pizzával :) Amíg kel a pizza tésztája, (amit egyébként kb. 5 perc alatt össze lehet dobni :) ) könnyedén lefutom a laza fél órás távomat. És még a pizzának is lesz helye :)

 

pizza.jpg

 

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 250 g liszt
  • fél kocka friss élesztő
  • 125 ml víz
  • 3 ek. olivaolaj
  • 2 teáskanál só
  • 1 csipet cukor

A szószhoz:

  • 3-4 közepes paradicsom
  • 1 ek ketchup (kihagyható)
  • oregánó, bazsalikom, só, bors ízlés szerint
  • 0.5 teáskanál cukor

A feltét:

  • sajt (sok :) )
  • 2 szál újhagyma
  • pancetta v. bacon v. sonka v. tarja v. mind :)
  • kukorica
  • esetleg konzerv bab
  • aki szereti, annak olajbogyó

Mikor megsült: Fokhagyma, tabasco, tejföl :)

 

Elkészítés:

  • A élesztőt feloldjuk a 125 ml vízben.
  • A lisztbe keverjük az olajat, a cukrot, a sót, az élesztős vizet, és gyúrjuk, dagasszuk kb. 5 percig. 
  • Egy órát kelesztjük.
  • Jó vékonyra nyújtsuk ki.
  • Egy tálban összefőzzük a feldarabolt paradicsomot, a ketchupot, és a fűszereket. Én nagyon minimális vizet az elején szoktam hozzá tenni. Bekenjük a kinyújtott pizzatésztát.
  • Erre már jöhet ízlés szerint a töltelék. Jó sok sajt és a többi feltét.
  • Előmelegített sütőben süssük meg 
  • 200°C - hőlégkeveréses - 15-20 perc

 

Mikor kivesszük, még forrón meglocsoljuk fokhagymás lével (fokhagyma - víz - só). 

 

És már fogyasztható is. Én tabascoval és kis tejföllel szoktam. :)

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr87096389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krutzifix 2015.01.22. 22:25:51

A bacsalikom is kihagyható? Mert sehol nem kapok...:)

Rwindx 2015.01.22. 23:07:59

Nem akarok köteketődnek tűnni, de ez nekem nem igazán tűnik olaszosnak. Túl vastag a tészta, és a feltét is elég soknak néz ki. A ketchup is teljesen felesleges, inkább több paradicsomot.

N.di 2015.01.22. 23:16:58

@Rwindx: A ketchup-ra azért írtam, hogy kihagyható. (én nem szoktam tenni bele) A tészta 0,5 (fél) centi :) a feltét, tényleg sok, de jóóóó az úgy :)

N.di 2015.01.22. 23:21:22

@Krutzifix: A bazsalikom az olasz konyha egyik alap fűszere. Nem muszáj, hogy friss legyen (bár az az igazi). De ha nincs más, jó s szárított is. Az a legtöbb boltban (a kicsikben is) kapható többnyire. Én spec. ültetni szoktam magról, és szépen felnevelgetek jó pár tövet. Aztán ha nyár végére még marad, akkor leveszem a leveleket és irány a fagyasztó. (elég sok fűszer növényt szoktam így eltenni télre) Egyébként a nagyobb áruházak és ide most a lidl méret is beletartozik, kapható cserepes bazsalikom. Tényleg érdemes beszerezni. :)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.01.22. 23:33:16

Ez inkább amerikai, nem?
Próbáld ki, hogy raksz egy kis oregánót a tésztába is!

Nick-Name 2015.01.23. 00:01:36

Láttam egy videót, ahol a kinyújtott tésztát 5 percre betették a forró sütőbe és csak ezután kenték meg és pakolták rá a feltéteket. Érdemes kipróbálni, nekem bekött! Amúgy szakács ismerősöm ajánlotta: hámozott egész paradicsomkonzerv, szárított bazsalikom, szárított oregáno, só, bors, fokhagyma, ezt az egészet összeturmixolni és megvan az alap! Nem kell főzni!

Nick-Name 2015.01.23. 00:05:22

Ja, és olyan melegre kell fűteni a sütőt amennyire csak lehet! Egy pizzasütő 300 fok felett van. Nem szabad sokáig sütni, pont, hogy nagyon magas hőfokon rövid ideig (max. 10 perc) kellene sütni. Háztartási sütők 250° körül tudnak, ezt fel lehet tornászni 280° köré, ha egyfolytában jár a hőlégkeverés ameddig felmelegedik a sütő. Én egy jó 20-30 percig szoktam előmelegíteni, aztán sütés közben eveszem a hőlégkeverést, mert kiszárítja és gyorsan megégeti a pizzát.

lifelike 2015.01.23. 00:15:05

200 fok az nagyon kevés

N.di 2015.01.23. 00:17:14

@Étteremkritikus: hmmmm. Ez jó ötlet. Kipróbálom :)

N.di 2015.01.23. 00:19:25

@Nick-Name: paradicsom konzervet direkt nem használok. Nyáron saját paradicsomot főzök meg a recept szerint. De a többi az jól hangzik. Mármint az összeturmixolás na meg a picit előre sütés. Ezt mintha már én is hallottam volna valahol. Majd kipróbálom :) Köszönöm :)

N.di 2015.01.23. 00:21:56

@lifelike: Nekem megsült :) De a kommentek alapján emelem a hőfokot :)

Nick-Name 2015.01.23. 00:47:05

@N.di: A konzerves recept kimondottan egy olasz pizzériából van, de talán ott más konzervekkel operálnak mint itt. Azért is használják a konzervet, mert van egy kimondottan erre a célra termesztett paradicsom, de most nem akarok hülyeséet mondani melyik az. Másik előnye, hogy nem kell hámozni sem. SÜTÉS: azért szoktam bekapcsolni a hőlégkeverést, hogy a sütő minden oldalról felmelegedjen rendesen. Legjobb, ha minden fűtőszálat beizzítunk amit cak lehet. Magyar betegség, hogy roppanósra pirítják a sajtot mindenen (amúgy én is igy szeretem), de pizzán úgy jó, ha csak folyós, nem kemény a teteje, ezért nem célszerű GRILL állásban sütni. Ha valaki így szereti, akkor ha majdnem kész a pizza, rárakom a grill-t, hogy felizzon a fűtőszál, majd rárakom a hőlégkeverést, de csak 1-1,5 percre, mert pikk-pakkk megkapja a pizzát!

gelsystem 2015.01.23. 01:15:43

kell vágatni sírkövessel egy gránitlapot a sütőbe...............

IamTwo 2015.01.23. 02:00:20

@N.di: Persze, bazsalikomot sok helyen lehet kapni, na de bacsalikomot? Szerintem Krutzifix is erre kíváncsi, nem a bazsalikomra :-)

N.di 2015.01.23. 08:20:04

@Nick-Name: ez talált, én is roppanósra szoktam sütni a sajtot :) de ezt látni a képen is :)

N.di 2015.01.23. 08:20:57

@IamTwo: ajjjjaj, javítva :) köszönöm :) ( este munka után nem szabad gépelni... :D )

Piszkos Freud 2015.01.23. 09:13:17

Ha pizza (ráadásul olaszos), akkor mozarella. Azt nem lehet (normálisan) roppanósra sütni, mert akkor minden mást túlsütöttél.

A konzervben kapható egész hámozott paradicsom lucullus vagy arra hasonlító, nem túl leveses, vagyis nagy szárazanyag tartalmú. Ezért jó erre. Ha mostanában (télen) veszel paradicsomot, akkor valószínűleg vacakabb, mint némelyik konzerv.

Érdekes, hogy 125ml vizet ír, aztán mégis 250ml-ben oldja fel az élesztőt. Én sótlanabbul szoktam, az élesztőt meg cukros tejben futtatom fel. Szerintem egyébként fél kocka élesztő túl sok negyedkiló lisztből készült OLASZ pizzatésztához.

rednek 2015.01.23. 09:19:45

Aki "olaszosan"-nak nevezett pizzába kukorica konzervet ir a feltétek közé, az egyéb "gazemberségre" is képes. A cím felkeltette az érdeklődésemet, de itt abbahagytam. Életemben nem találkoztam még valódi olasz étteremben vagy pizzériában kukorica feltéttel sem Olaszo.-ban, sem máshol. Tudnám linkelni néhány Mo.-i autentikus pizzéria étlapját is, amin még véletlenül sem található kukorica feltétként. Ez magyar, igénytelen fogyasztóknak szóló olcsó megoldás. Csak szóltam. A házi pizza "magyarosan" találóbb cím lenne esetleg.

aleb19 2015.01.23. 09:58:16

@gelsystem: +1
@rednek: +1

a rendes pizza kemence majdnem 400 fokos az otthoni sutoben keszult pizzaszeru dolgok kb a hahozszalitott pizzak szintjen vannak, de mar irtak hogy marvany vagy granitlap segithet picit

Foltos Gatya 2015.01.23. 09:58:17

@rednek:

Így ahogy tetszik mondani!

(kukorica helyett,mehetne rá kenőmájas is és ha nincs otthon elég kecsöp, pótolhatjuk házi baracklekvárral)

Legközelebb majd a csabai kolbászos sushi receptjét kapjuk meg tőle

A magyar ember egyen magyar fost!

N.di 2015.01.23. 10:09:59

Szóval!

Figyelembe véve a hozzászólásokat, és tanácsokat, jövőhéten készítek egy új pizzát. Próbálok majd figyelni mindenre, és próbálok megfelelni minden kritériumnak :)
Tapasztalatokat majd lepötyögöm! :)

És köszönöm a HASZNOS tanácsokat, megjegyzéseket :)

csoki és steak · http://csokissteak.blogspot.com/ 2015.01.23. 10:27:36

ööö, ránézésre ennek nincs sok köze a tipikus olasz pizzához.
Ez nem azt jelenti, hogy ez rossz lenne, mert attól még lehet finom, csak ezt olaszosnak nevezni... hogy is mondjam... meglepő...

csoki és steak · http://csokissteak.blogspot.com/ 2015.01.23. 10:40:37

@Piszkos Freud:
egyetértek. Ilyenkor télen egy jó minőségű egész paradicsomot tartalmazó paradicsom konzerv jobb választás tud lenni. Persze ebben is van jelentős minőségbeli különbség a különböző típusok között.

Én per speciel olíva olajon futtatok meg egy kevés fokhagymát, ráöntöm az egész paradicsom konzervet, szétnyomkodom, sózom, borsozom és a végén tépkedek bele bazsalikom leveleket. Ennyi. Se cukor, se ketchup. Max. ha picit fel akarom turbózni, akkor a fokhagyma mellé rakok 1-2 szardellát, ami pikánsabbá teszi a mártás ízét.

Foltos Gatya 2015.01.23. 10:46:42

@N.di:

Lehet,hogy most megroppansz egy kicsit!-de cukor sem kell a tésztába,megkel az anélkül is

És,-duzzogni is lehet,de inkább az alapokat ismerd meg egy olasz étel elkészítéséhez,ha már felteszed ide,mint olaszt

Lángosnak egyébként biztosan fasza lenne

N.di 2015.01.23. 11:40:12

@Foltos Gatya: El kell hogy keserítselek, de nem vagyok az a megroppanós típus :) Csak tudod, hozzászólás és hozzászólás között óriási különbség van. Van az építő kritika, és van a döngöljük a földbe ha tudjuk. :)
De majd hozok neked lángos receptet is, hogy meg tudd különböztetni a kettőt.

N.di 2015.01.23. 11:43:43

Cím megváltoztatva. :) De hétfőn-kedden jön az új recept.
Alapanyagok beszerezve.
Van mozzarellám, amit majd úgy tépkedek rá. Van friss bazsalikomom. Van lisztem, élesztőm, de nincs gránátos sütőlapom, és jelzem, nem is lesz :)
És nincs paradicsom konzervem. De hétfőn délelőtt (szabadnap jeee :) )elküldöm magam a Spárba. Kérnék tanácsokat milyet vegyek, mire figyeljek! :)

Előre is köszönöm :)

N.di 2015.01.23. 11:46:52

@Foltos Gatya: Ja, és egy jó hír. Csak a Te kedvedért ;) ma-holnap jön egy Sushi recept is. Jelentem Csabai kolbász nem lesz benne.... :)

aleb19 2015.01.23. 11:48:59

@N.di: a lelkes kezdo tipikus esete vagy

ne hasznalj p.konzervet, vagd be keresztben a paradicsom aljat tetejet es forrazd le, 1-2 perc mulva hamozhato

N.di 2015.01.23. 11:51:58

@aleb19: Köszönöm. :) Annyira azért nem vagyok kezdő, de lelkes az tény. Ha feljebb olvasol, mindenki követeli a paradicsom konzervet! (Egész, hámozott paradicsom konzervről beszélünk) Nyáron van saját termesztésű paradicsomom, azt semmilyen konzerv nem nyomja le. De az tény, hogy ebben az időszakban a boltokban kapható paradicsomot tényleg nem lehet annak nevezni :)

Burpi Turpi 2015.01.23. 13:36:10

Fokhagyma ,aha kösz. olaszosan? aha kösz. persze. akkor az olasz hajószakács szomszédunk miért nem rakott rá soha hagymát (Sem)?? Vicc

Foltos Gatya 2015.01.23. 17:15:15

@N.di:
Látod,hogy mennyire duzzogsz,nem az amatőrségeddel van gond ,hidd el

Biztos fini lesz,mint a kukoricás kecsöpös "pinza",sokan várhatják már az új Lyapános receptedet

Komolyan mondom,mikor a hozzád hasonló szakértelemmel nem rendelkezők szerénytelen "főzési" blogjait olvasom,úgy érzem mintha időalagútba kerülnétek,vissza 1980. környéki magyar ízlésvilágba

Magyar Blogolós Háziasszonyok!

Csináljatok inkább házias finom kajákat, hiszen az jól megy nektek
a nemzetközi konyhát meg bízzátok azokra,akik ismerik,követik és nem akarják átmagyarosítani

Fofito 2015.01.23. 19:19:16

Nincsen semmi baj ezzel az étellel annak aki szereti, de ez nem annyira pizza.
Inkább kenyérlángos.
A pizza egyik fajta elkészítését a mellékelt link tartalmazza, bár hozzá teszem, hogy az olasz hozzászólók egy része ezt sem tartja sokra.
www.youtube.com/watch?v=LXPF8lhWBII
süti beállítások módosítása