Life Advice

Sült karfiol krémleves

2018.05.17. 07:00 | N.di | Szólj hozzá!
Sült karfiol krémleves Tovább

Nem igazán rajongok a karfiolért, viszont párom nagyon szereti a karfiollevest. Én pedig bármilyen krémlevest. Így utána olvastam egy-két receptnek, hogy hogyan is tudnám megszeretni ezt a zöldséget (hiszen ha pizza alapként megszerettem, biztos van mód a levesre is :) )

Az alapötletet Mautner Zsófi receptje adta, azonban átformáltam úgy, hogy a mi ízlésünknek megfeleljen. Az eredmény, egy nagyon könnyen elkészíthető, elképesztően finom ízbomba a szánkban. Jelentem: Karfiolleves megszeretve :)

 

dsc_0424_2k.jpg

 

Hozzávalók:

  • 1 közepes karfiol 
  • 2 sárgarépa
  • kb 0,5 dl olívaolaj
  • só, bors
  • 1 vöröshagyma
  • 1 ek vaj
  • 1 kisebb krumpli
  • 1,5 liter alaplé
  • 1 dl növényi alapú tejszín (én alpro rizstejszínt használok)
  • 1 ek liszt

 

Elkészítés:

  • A sütőt előmelegítjük 220C fokra (alul/felül üzemmódban).
  • A karfiolból a torzsát kivágjuk, rózsákra szedjük, amiket félbe vágunk. A répát megpucoljuk, és szintén félbe vágjuk.
  • Egy zacsiba beletesszük a karfiolt, a répát, az olívaolajat, sót, borsot, és alaposan összeforgatjuk bent az alapanyagokat, hogy minden mindent bevonjon.
  • Egy sütőpapírral bélelt tepsire szórjuk, és szépen elegyengetjük rajt az olajos zöldségeket. 
  • 25 percig sütjük az előmelegített sütőben.
  • Az alaplevet elkészítjük (ezt nem gondoltam túl, másfél liter forróvízben feloldottam egy zöldség- és egy csirkekockát.)
  • Vajon lepirítjuk az apróra vágott hagymát, hozzá tesszük a megsült karfiolt és répát, az apróra kockázott krumplit. Alaposan összeforgatunk mindent. Majd felöntjük az alaplével. Kb 15 percig közepes lángon főzzük, hogy minden zöldség jó puha legyen.
  • Utána egy botmixer (vagy turmixgép) segítségével egyneművé varázsoljuk.
  • Az 1 dl tejszínben elkeverjük a lisztet. Hozzáadunk a levesből is 2 merítőkanállal, majd hőkiegyenlítés után mehet az egész a levesbe. 1-2 perc alatt összeforraljuk.
  • Mehet bele friss apróra vágott petrezselyem is.

 

ISTENI! :)

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr8713964830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása