Life Advice

Mandulatej

2016.01.07. 16:18 | N.di | Szólj hozzá!
Mandulatej Tovább

A történet úgy kezdődött, hogy a Jézuska hozott karácsonyra egy VEGA! szakácskönyvet... Nem, nem lettem időközben hús ellenes, viszont, a családba beszivárgott egy vegetáriánus, és megtérített egy eddig húspártit. Így mikor vendégségbe jöttek, eléggé meg voltam lőve, hogy akkor mit is készítsek. De szerencsére kaptam tőlük némi útmutatást. Viszont, hogy a későbbiekben ne legyen gond ezzel, kedvesem meglepett ezzel a csodás könyvvel. Elképesztően jó receptek vannak benne. Továbbra sem pártolok el a hústól, de eddig is csináltam hús mentes étkeket, hisz a szervezet kívánja a változatosságot, és olykor-olykor biztosan készíteni fogok belőle finomságokat, amit itt is közzé fogok tenni.

A sort a mandulatejjel kezdeném. Ami ha önmagában fogyasztjuk nekem picit íztelen, viszont a reggeli müzlihez, vagy kávéhoz tökéletesen megteszi. 

 

dsc_0003_2.jpg

 

Hozzávalók:

  • 150 g hántolt mandula
  • 1 kk agavészirup vagy méz (Én mézet használtam. Tudom, attól nem lesz már vegán, de az engem nem különösebben érdekelt. :) )
  • 1 csipet só
  • 500 ml víz
  • + víz amiben előző este beáztatod

 

Elkészítés:

  • Mint már említettem, előző este beáztatjuk a mandulát.
  • Másnap lecsepegtetjük, egy késes aprítóba (turmixba) tesszük az 500 ml tiszta víz, a só és a méz kíséretében, és alaposan összeturmixoljuk.
  • Majd egy finom szövésű anyagon, vagy tiszta konyharuhán keresztül átszűrjük. A végén alaposan kinyomkodjuk a konyharuhában lévő mandulaőrleményt, hogy lehetőleg egy csepp se maradjon benne.
  • Sterilizált üvegbe töltjük. Fogyasztás előtt rázzuk fel.

(Lezárt állapotban 4 napig eláll hűtőben.)

Egészségetekre! :)

 

dsc_0004_masolata.jpg

 

A mandulaőrleményt se dobjuk ki, tökéletesen felhasználható a reggeli müzlinkbe, de én pl. ebbe a sütibe tettem bele. :) 

 

DSC_0131_2.jpg

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr398249586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása