Life Advice

Házi túró, házi tejföl

2015.03.16. 07:00 | N.di | Szólj hozzá!
Házi túró, házi tejföl Tovább

A mostanában kapható túrók minőségét inkább nem ecsetelem. Néhány márka kivételével száraz borzalmakat lehet venni. De miért vegyük azt meg, mikor otthon is elkészíthetjük. Nem bonyolult. Nem igényel sok munkát és semmilyen tejipari képesítés nem kell hozzá. És abszolút mindenféle hozzáadott adalék mentes. 3 liter házi tejből lett több mint fél kiló túró, és több mint 2 deci tejföl. Az állaguk pedig? Szenzációs. Egy nagyon kényes személy volt a teszt alany. Vagyis bátyám. Mondjuk batyuba rejtettem neki. A vélemény? Azt mondta elmondhatatlan. Félt tőle, hogy száraz lesz és boci szagú, de nagyon kellemesen csalódott. Még azt is megbocsájtotta, hogy nincs a batyuban mazsola :)

 

tura_tejfol.jpg

 

Hozzávalók:

  • 3 liter friss házi tej. ( Már szerintem majdnem minden városban fellelhetők a tejautómaták vagy ahogy egyik blogger társunk nevezte, (thomasbeard) fémböccék. )

 

Elkészítés:

 

  • A tejet tiszta, 3 literes befőttes üvegbe öntjük, és letakarjuk a száját. (én egy kis tálat tettem rá. Így jól látni a folyamatokat. (Sajnos a képek nem adják annyira vissza.)
  • 3 nap alatt megalszik a tej. Az üvegen keresztül látni, hogy elindultak a folyamatok.

tej_napok.jpg

  • Felülről lekanalazzuk a tejfölt.
  • Az üveget egy nagyobb lábasba állítjuk és vizet öntünk mellé.
  • Alap lángon lassan melegítjük, az a lényeg, hogy az egész jól átmelegedjen. Kézzel tapintva érezhető, hogy az üveg felső része is átmelegedett. Itt türelmesnek kell lenni, nem szabad nagyobb lángra kapcsolni, hogy hamarabb meglegyünk. Nem kell rá különösebb képen figyelni, szóval közben csinálhatjuk a dolgunkat.
  • Ha már érezzük, hogy az üveg teteje is kellemesen meleg, nagyon óvatosan egy fakanállal megkeverjük.
  • Egy konyharuhát terítünk a tésztaszűrőre, amit egy fazékra helyezzünk. Óvatosan ráöntjük a jól átmelegedett tejet.

 

turo_felkesz.jpg

 

  • Egy kicsit megnyomkodjuk a konyharuhán keresztül, majd egy éjszakán át csepegtetjük a savós fazék felett. (Én a mosogatóba tettem bele az edényt, és a csapra kötöztem fel a túrót.) 
  • Reggelre csodásan kicsöpögött. És készen is vagyunk.
  • Az edényben rengeteg savó gyűlt össze, amit jól behűtve meg lehet inni. Én nem szeretem, szóval nálunk ment a süllyesztőbe. 

 

Összegzés

  • 3 liter friss házi tej =
  • 536 g túró
  • 223 g tejföl
  • rengeteg savó
  • 0 hozzáadott adalék!

 

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr847273557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem várt fordulat 2015.03.16. 16:35:05

Szerintem ide vehetnéd a kefírt is, az is sokkal finomabb, ha kefírgombából készíti az ember.

N.di 2015.03.16. 16:57:05

@nem várt fordulat: Kefírgomba? Nem is hallottam erről még. Köszi, utána nézek. :)

N.di 2015.03.16. 17:04:37

@nem várt fordulat: Ezt a cikket találtam. Felkeltette érdeklődésem :)
Köszönöm még egyszer is a tippet :)

www.kefirgomba.hu/?page_id=5

Zephyrous 2015.03.16. 17:10:24

Mivel adalékanyag mentes a kész túró és tejföl meddig áll el hűtőben?

Illetve míg megvárjuk a 3 napot, hogy megaludjon a tej, tárolhatjuk szoba hőmérsékleten vagy kell neki a hűtés?

N.di 2015.03.16. 17:41:22

@Zephyrous: Az aludttejet szobahőmérsékleten kell csinálni, szóval nekem végig elő volt a konyhapult sarkában. A túró szerintem túl sok napig nem tárolható, mivel, mint írtad adalékmentes. Nekem csütörtök reggelre csöpögött le, és szombat reggel csináltam belőle a batyut. Ami vasárnapra elfogyott. Szerintem max. egy hétig tárolható. De erre most nem tudok pontos választ adni.

N.di 2015.03.16. 17:45:08

@Zephyrous: Viszont a tejfölből még maradt egy kevés, azt most megkóstoltam, már van kis szaga és nem az igazi, szóval sajnos az alját ki kellett dobnom. Így az egy hét az sok. Max. 3-4 napig áll el.

campobaszo 2015.03.16. 18:07:20

Én örülök,hogy a báty nem lett "száraz és boci szagú".Egyébként meg köpüljön tejet otthon a rosseb.

könyvbolond_konyhatündér 2015.03.16. 19:59:40

A túrót nem melegen kell lecsöpögtetni, hanem meg kell várni amíg lehűl. Akkor nem csak fél kiló túró lesz 3 liter tejből, hanem majdnem a duplája.

N.di 2015.03.16. 20:08:32

@könyvbolond_konyhatündér: wow. köszi a tippet, legközelebb kipróbálom úgy. :)

funfun 2015.03.16. 21:12:10

Tejautómata? Az nem olyan katólikus dolog?

igor87 2015.03.16. 21:55:39

Ízesített KRÉMSAJTt készítése. Vegyél fél literl 20 %-os jó minőségű tejfelt. ízlés szerint sózd, és keverj hozzá zúzott foghagymát vagy bazsalikomot, vagy borsot, vagy tört diót, vagy oregánot, vagy piros paprikát vagy majorannát, vagy rozmaringot, vagy borsot, vagy ami eszedbe jut. Öntsd az egészet egy kislukú szűrőkanálba, vagy tiszta vászonba. Ha szürőkanálba tetted (ez jóval egyszerűbb - én így szoktam), fedd le,és tegyél alája megfelelő méretű edényt, poharat. Az EGÉSZET (sz. kanál, benne a tejfől, fedő, alatta az edény) tedd be két napra a hütőbe. Két nap múlva, az alsó edénybe lecsöpög a savó, fenn a szürőkanálban marad a megfelelően ízesitett krémsajt. Baromi finom, a savó helyből iható, vagy levesekbe szószokba tehető.(A vászon batyút villára, v. fözőkanál nyelére köthető,és így kell egy edény fölé lógatni, majd betenni a hűtőbe) A Te munkád max 5 perc,és 2 nap múlva 2 perc mosogatás)

thomasbeard 2015.03.16. 23:07:25

Én is feliratkozom a kipróbálók közé. :) Csak legyen türelmem.

N.di 2015.03.17. 06:13:54

@igor87: Köszi, kipróbálom :)
süti beállítások módosítása