Life Advice

Borban pácolt rántott nyúl

2015.01.18. 21:36 | N.di | Szólj hozzá!
Borban pácolt rántott nyúl Tovább

Nem kimondottan vagyok híve a nyuszihúsnak, de kaptunk és foglalta a helyet a fagyasztóban. Szóval neki álltam. És bár nagyon sajnáltam a kis jószágot, de az íze... szenzációs!

 

DSC_0049.jpg

 

Hozzávalók:

  • 1 nyuszi
  • 1,5 dl száraz fehérbor
  • 2-3 ág rozmaring
  • só, bors
  • 1 fej fokhagyma

 

Elkészítés:

  • A nyuszit feldarabolom (külön szedem alkatrészekre. Ebben nem vagyok a legügyesebb, de azért megoldottam)
  • Beleteszem egy edénybe a húst, öntök rá annyi vizet, hogy ellepje, majd megkínálom sóval, borssal (egész bors itt praktikusabb), a rozmaring ágakkal, a fej fokhagymával, és a borral. Hagyom állni 1 órácskát.
  • A pihi után kb. másfél órát főzöm, majd leszűröm. 
  • Még egyszer megsózom picit a nyuszidarabokat, majd bepanírozom. (én ehhez jobban szeretem a szezámmagos panírt) 
  • Majd kisütöm.

 

Krumplival, rizzsel, bármivel jó.

 

Tényleg nagyon finom, és ha már el kellett haláloznia szegény jószágnak... 

Jó étvágyat!

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr797087045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2015.01.19. 16:53:34

Ha azt a másfél órás főzést kihagynánk, egész jó kaja lehetne (a házinyúlnak kb. azonos állagú a húsa, mint a csirkének)

2015.01.19. 16:57:43

De miért is kell másfél órát előfőzni? Lemaradtam valamiről?

N.di 2015.01.19. 18:22:24

Ugyan azért főzöm elő kicsit amiért a kacsát is sütés előtt. 1: puhabb, szaftosabb lesz a hús. (A nyúl hús azért tud rágós lenni) 2: a "páclé" jobban bele adja magát. Nem kell lobogni a víznek. Alacsony lángon.
(Egyébként ezt a receptet kb. 1 éve láttam a TV paprikán. Nem magyar szakacstól. Valami húsos ürge volt, aki húst hússal, és profin. :) (most nem fog eszembe jutni a neve. De megpróbálom megkeresni és az eredeti receptet is :) )

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2015.01.20. 17:30:05

A másfél óra nálad 'kicsit'?
Jelzem, a kacsát sem főzöm elő, de ez legyen az én bajom :)

N.di 2015.01.20. 18:03:16

Ha egész kacsát sütök akkor én sem. De a bevált kacsacombos receptemnél igen. De az is fel fog kerülni ide ;)
( az eredeti recept keresés még folyamatban :) )

2015.01.20. 23:08:13

@N.di: Ok, tehát: szárnyast lében nem pácolok, egyrészt nem kell a hús miatt, másrészt nem szeretem ezt a fajta pácolást (mondjuk ez ízlés dolga persze).

Másrészt előbb inkább párolom a húst, semmint főzöm. Aztán sütök.

Mondjuk az utóbbi időkben nagyot fejlődött a konyhatechnológia, de emlékszem, hogy nagymamámhoz sokszor vittünk vadnyulat gyerekkoromban, mert apám mindig ütött el egyet-kettőt vidéki útjain. A nagyi pedig azzal kezdte, hogy kitette a nyulat a kamrába, ahol két-három napig pihentette, aztán állt neki megfőzni. Nem pácolt, nem főzte, mégis olyan omlós volt, hogy azóta sem ettem olyat. Ja és sparhelten nyomta, amit fával fűtött, mert volt már ugyan gáz, de félt tőle:) Azt mondta a sparheltből még nem volt gond, a gázpalack meg még képes és robban. Na ennyit az ízekről.

Szóval én a húst csak a levesben főzöm. De talán ettől szép a világ, hogy mindenki másképpen csinálja.

N.di 2015.01.21. 06:44:52

@...elmúlik...: Bevallom jogos. A kacsát én sem főzöm, hanem kb. 2 dl vizben egy órán át párolom. Tehát azt tényleg rosszul mondtam. Tapsi-hapsit viszont valoban főzöm. 90 perc. Nagyon alacsony lángon.

De úgy van. Az a jó, hogy mindenki másképp csinálja :)

N.di 2015.01.21. 22:59:00

nos. konkrétan az a recept nincs meg. De találtam egy hasonlót. Igaz, ez vad nyúl. Meg nem az a szakács. Meg stb. Én egy adrian richardson receptet kerestem :)
www.lifestylefood.com.au/recipes/18611/wild-rabbit-braised-and-fried
süti beállítások módosítása