Life Advice

Lisztmentes csokitorta

2016.05.09. 07:00 | N.di | Szólj hozzá!
Lisztmentes csokitorta Tovább

Már említettem, hogy van egy gluténérzékeny kolléganőm. Rendelt egy olyan nevű újságot, hogy Meglepetés - Mentes konyha. Aztán neki nem nagyon tetszettek a benne lévő receptek, én viszont kapásból lecsaptam rá, és vasárnapra ki is néztem belőle az első receptet. Naná, hogy egy desszertet :) 

Gluténmentes, cukormentes, és Isteni finom :) Éljenek a büntetlen örömök! :)

 

dsc_0560_2.jpg

 

Hozzávalók:

  • 6 közepes méretű tojás
  • 20 dkg 65-85%-os (ki milyet szeret) cukormentes étcsokoládé (én 75%-osat használtam)
  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg őrölt mandula (én darabolt mandulát vettem, és azt aprítottam fel úgy, hogy picit azért darabos maradjon)
  • 2 csapott ek. xilit (opcionális)

Díszítséhez:

  • 2 dl növényi tejszín (tudom, hogy ez baromi sok hozzá, de a maradék tökéletes lesz a kávéba, vagy mellé is fel lehet tálalni :) )
  • 2 csapott ek. xilit (Ezzel verjük habosra a tejszínt)
  • pár szem eper félbevágva

 

Elkészítés:

  • A vajat olvasszuk fel gőz felett a kockára tördelt étcsokival.
  • A tojásokat verjük enyhén habosra, majd mehet hozzá az olvasztott vajas-étcsoki. Kicsit ezzel is keverjük össze.
  • Mehet bele a mandula, és a xilit. Keverjük össze ezekkel is alaposan.
  • Majd az egészet öntsük egy tűzálló tálba, (vagy ha tortaformát használunk,akkor azt kenjük ki kevés vajjal vagy margarinnal, és egyengessünk rajt el szép egyenletesen 1-2 ek. holland kakaóport.)
  • Süssük előmelegített sütőben, 180 fokon 18-20 percig. (Állítólag akkor jó, ha a közepe még kicsit remeg. Nekem nem remegett, tehát lehet egy picit túl sütöttem. Nálam 20 perc volt. Nem égett meg, meg semmi ilyesmi, és finom omlós a tésztája. Csak nem remeg :D )
  • Szóval, ha kész, vegyük ki a sütőből, hagyjuk kihűlni, majd borítsuk ki a formából. (Vagy ha tortaformában csináltuk, akkor csak szedjük ki belőle.)
  • Díszítsük az elkészített tejszínnel, és a félbevágott eperrel.

 

 

Tovább a poszthoz

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://lifeadvice.blog.hu/api/trackback/id/tr78697440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása